Rabu, 31 Oktober 2012

Duit Syiling Peringatan Sempena Sambutan 50 Tahun Felda (Coin Card)


LEMBAGA KEMAJUAN TANAH PERSEKUTUAN (FELDA)

Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan ditubuhkan di bawah Akta Kemajuan Tanah 1956 pada 1 Julai 1956

VISI

Berusaha meningkatkan kualiti hidup masyarakat peneroka melalui jentera pengurusan yang berdedikasi dan cekap sepanjang masa serta menyumbang kepada kejayaan Wawasan Negara melalui peningkatan hasil produktiviti agrikultur. Mewujudkan perindustrian yang berdaya-saing, maju dan menguntungkan.


PENEROKAAN ERA BARU 

Menjelang 50 Tahun Felda
Aktiviti utama ialah membuka kawasan baru bagi pembangunan agrikultur dan pembangunan masyarakat luar bandar bagi membantu individu miskin yang tidak mempunyai tanah. Matlamat program ini adalah untuk meningkatkan taraf hidup peneroka agar mengurangkan perbezaan taraf hidup di antara masyarakat sektor luar bandar dan kawasan bandar di dalam negara.
Sebagai melengkapkan program pembangunan, perkhidmatan sokongan dalam bentuk pemprosesan, pengangkutan, dan pemasaran produk ladang serta perkhidmatan lain turut diadakan. Perkhidmatan ini telah diwujudkan oleh syarikat dan syarikat usahasama yang ditubuhkan oleh FELDA.

 

GENERASI BARU FELDA

Program penekanan pendidikan secara profesional untuk Generasi Baru FELDA terus diberi tumpuan dan mereka diseru untuk mengubah minda dengan memberi penekanan kepada bidang pendidikan moden serta menceburi bidang yang lebih mencabar, inovatif dan kreatif.

Syiling Ulang Tahun-50 FELDA - Depan

Syiling Ulang Tahun-50 FELDA - Belakang

Kod:00.33
Harga semasa (2012) untuk syiling ini dalam kondisi BU adalah diantara RM20 - RM45.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan